Aθήνα
Σημαντικές
αλλαγές στη φορολογία των ακινήτων, αλλά και ενδεχομένως και των
επιχειρήσεων, δρομολογεί η κυβέρνηση, όπως τουλάχιστον προκύπτει απ' όσα
συζητήθηκαν την Πέμπτη στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής στην οποία
συμμετείχαν οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ.
Επί τάπητος είναι τα σχέδια για ενιαίο φόρο στα ακίνητα, αυτοτελή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια κατά 20%, η αύξηση των αντικειμενικών αξιών και η μείωση της φορολογίας των επιχειρηματικών κερδών στο 15% από 20%.
Η σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη ήταν η τρίτη κατά σειρά, στο πλαίσιο της διαδικασίας για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα.
Οι τελικές προτάσεις της επιτροπής αναμένεται να ενσωματωθούν στο φορονομοσχέδιο που θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Τα τρία κόμματα που συμμετέχουν στην επιτροπή θα συνυπογράψουν ένα «κείμενο αρχών» με όλες τις αλλαγές.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ενοποίηση των φόρων που επιβαρύνουν την ακίνητη περιουσία, εξετάζεται η κατάργηση των υφιστάμενων φόρων και η αντικατάστασή τους από έναν ενιαίο φόρο (ειδικό τέλος ακινήτων+Φόρος Ακίνητης Περιουσίας). Από την ενοποίηση αυτή θα εξαιρεθούν οι φόροι που εισπράττονται υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σύγκλιση απόψεων παρατηρείται στην πρόταση για την αυτοτελή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια κατά 20%.
Σήμερα, τα εισοδήματα αυτά φορολογούνται με βάση της φορολογική κλίμακα και το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ, αφού προστίθενται στα υπόλοιπα εισοδήματα των πολιτών.
Για την αύξηση των αντικειμενικών αξιών προς τα επίπεδα των λεγόμενων εμπορικών αξιών, το πρόβλημα είναι η έλλειψη μίας βάσης δεδομένων στην οποία θα υπάρχουν οι λεγόμενες πραγματικές τιμές.
Από την άλλη πλευρά, η ΤτΕ παρακολουθεί στενά την αγορά ακινήτων και θα μπορούσε ενδεχομένως να συμβάλει στη δημιουργία αυτή της πλατφόρμας.
Για τον υπολογισμό των αξιών, ενδέχεται βάση να αποτελέσουν και οι τιμές των τραπεζών, δηλαδή οι τιμές στις οποίες υπολογίζουν οι τράπεζες την εμπορική αξία των ακινήτων, όταν για παράδδιεγμα δίνουν στεγαστικά δάνεια.
Ο μηχανικός που συνεργάζεται με την τράπεζα εκτιμά την εμπορική αξία του ακινήτου και στη συνέχεια η τράπεζα εγκρίνει (ή όχι) την εκταμίευση του δανείου σε ένα ποσοστό αυτής της εμπορικής αξίας έως περίπου 70% (ποικίλει ανάλογα με την κατηγορία του ακινήτου).
Υπό εξέταση είναι και η αύξηση του ελάχιστου κόστους οικοδομής και του κόστους εκκίνησης ώστε να προσεγγίσουν τις «πραγματικές τιμές», καθώς και η επέκταση του ελάχιστου κόστους και στις εργασίες μικρής κλίμακας.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τη φορολογία των επιχειρήσεων, εξετάζεται η μείωση του συντελεστή στο 15% από 20% και η μείωση τη φορολόγης των μερισμάτων στο 20% από 25%. Η πρόταση για ενιαίο συντελεστή 15% φαίνεται ότι δεν... ενθουσιάζει την τρόικα, καθώς εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των δημοσίων εσόδων.
Επί τάπητος είναι τα σχέδια για ενιαίο φόρο στα ακίνητα, αυτοτελή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια κατά 20%, η αύξηση των αντικειμενικών αξιών και η μείωση της φορολογίας των επιχειρηματικών κερδών στο 15% από 20%.
Η σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη ήταν η τρίτη κατά σειρά, στο πλαίσιο της διαδικασίας για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα.
Οι τελικές προτάσεις της επιτροπής αναμένεται να ενσωματωθούν στο φορονομοσχέδιο που θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Τα τρία κόμματα που συμμετέχουν στην επιτροπή θα συνυπογράψουν ένα «κείμενο αρχών» με όλες τις αλλαγές.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ενοποίηση των φόρων που επιβαρύνουν την ακίνητη περιουσία, εξετάζεται η κατάργηση των υφιστάμενων φόρων και η αντικατάστασή τους από έναν ενιαίο φόρο (ειδικό τέλος ακινήτων+Φόρος Ακίνητης Περιουσίας). Από την ενοποίηση αυτή θα εξαιρεθούν οι φόροι που εισπράττονται υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σύγκλιση απόψεων παρατηρείται στην πρόταση για την αυτοτελή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια κατά 20%.
Σήμερα, τα εισοδήματα αυτά φορολογούνται με βάση της φορολογική κλίμακα και το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ, αφού προστίθενται στα υπόλοιπα εισοδήματα των πολιτών.
Για την αύξηση των αντικειμενικών αξιών προς τα επίπεδα των λεγόμενων εμπορικών αξιών, το πρόβλημα είναι η έλλειψη μίας βάσης δεδομένων στην οποία θα υπάρχουν οι λεγόμενες πραγματικές τιμές.
Από την άλλη πλευρά, η ΤτΕ παρακολουθεί στενά την αγορά ακινήτων και θα μπορούσε ενδεχομένως να συμβάλει στη δημιουργία αυτή της πλατφόρμας.
Για τον υπολογισμό των αξιών, ενδέχεται βάση να αποτελέσουν και οι τιμές των τραπεζών, δηλαδή οι τιμές στις οποίες υπολογίζουν οι τράπεζες την εμπορική αξία των ακινήτων, όταν για παράδδιεγμα δίνουν στεγαστικά δάνεια.
Ο μηχανικός που συνεργάζεται με την τράπεζα εκτιμά την εμπορική αξία του ακινήτου και στη συνέχεια η τράπεζα εγκρίνει (ή όχι) την εκταμίευση του δανείου σε ένα ποσοστό αυτής της εμπορικής αξίας έως περίπου 70% (ποικίλει ανάλογα με την κατηγορία του ακινήτου).
Υπό εξέταση είναι και η αύξηση του ελάχιστου κόστους οικοδομής και του κόστους εκκίνησης ώστε να προσεγγίσουν τις «πραγματικές τιμές», καθώς και η επέκταση του ελάχιστου κόστους και στις εργασίες μικρής κλίμακας.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τη φορολογία των επιχειρήσεων, εξετάζεται η μείωση του συντελεστή στο 15% από 20% και η μείωση τη φορολόγης των μερισμάτων στο 20% από 25%. Η πρόταση για ενιαίο συντελεστή 15% φαίνεται ότι δεν... ενθουσιάζει την τρόικα, καθώς εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των δημοσίων εσόδων.
Newsroom ΔΟΛ
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231183309
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου